Hoppa till sidans innehåll

Catherine Vennberg - Kommunikation

06 MAJ 2019 08:00
En bra upplevelse av arrangemanget är i fokus för KMM-gruppen...
  • Skapad: 06 MAJ 2019 08:00

Catherine Vennberg, Hudiksvalls OK, har huvudansvaret för kommunikation, marknadsföring och media (KMM). Men här i ligger också ansvaret för marka, utspisning, logi, ceremoni och priser. Fokus är alltså att allt ska rulla på brevid det som inte har direkt med tävlingarna att göra. Så att deltagare och publik ska få en så bra upplevelse av arrangemanget som möjligt.

- Det är en stor bredd på ansvaret, vilket gör att det är många bollar som rullar åt olika håll just nu och som vi måste samla ihop när det är dags för tävlingarna, säger Catherine Vennberg.

Ett intensivt arbete just nu är att få in leverantörssponsorer och prissponsorer (som presenteras här på hemsidan). Inriktningen på priserna kommer vara lokalproducerat från Hudiksvall och Hälsingland samt nyttopriser ur ett hållbarhetsperspektiv. Utöver det har hon hjälp i sin arbetsgrupp med ceremonier, marka, sociala medier, layout och övrig sponsring. Och att få ihop all kommunikation krävs också ett nära samarbete med alla övriga funktionsansvariga.

När nu tävlingsanmälningarna är öppna så kommer också mer frågor om boende, fast över 250 bäddar redan är bokade. Men det finns gott om boende fortfarande, framförallt hotellboende och privat boende.

För att förbereda funktionärer för arrangemanget, kommer SISU och Gävleborgs Idrottsförund, att tillsammans med arrangörerna att anordna en värdskapsutbildning den 8 maj.

-Vi längtar nu till att hälsa alla välkomna till Glada Hudik och hoppas att vi har gjort vår läxa, så att alla får några härliga dagar här hos oss, avslutar Catherine.

Skribent: Catherine Wennberg
Epost: Adressen Gömd